onsdag 17. november 2010

Selvtillit

 Nå handler det om selvtillit. Dere vet kanskje ikke hva det er, men jeg er ikke helt sikker selv men jeg skriver hva jeg tror det er.


Selvtillit er å ha litt tro på seg selv, for eksempel hvis du vil bli fotballspiller så må du prøve å bli bedre, men ikke si "dette klarer jeg ikke, jeg gir opp"  for da klarer du det ikke fordi du sier det til deg selv. Det jeg gjorde var at jeg ga opp på karate, men det er noe jeg ikke så glad for nå. Hvis jeg hadde gått på karate fremdeles, så hadde jeg hatt det fjerde eller femte brune belte hvis jeg hadde klart alle graderingene.  Jeg ga opp og sluttet på karaten fordi jeg synes trenerene var så strenge. Det skjedde nesten på fotballen i 1.-3. klasse fordi treneren var så streng. Jeg syntes også at alle på laget var mye bedre enn meg, og de på laget sa at jeg var dårlig. Da fikk jeg dårlig selvtillit, som gjorde at jeg ville gi opp og slutte. Nå er jeg glad for at jeg ikke sluttet på grunn av at jeg er blitt mye bedre i fotball.
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar